tisdag 20 mars 2007

Så blev det nya skidor ändå...

...fast jag kanske egentligen borde ha laggt pengarna på ett par ridstövlar. Ridningen går rätt bra nu faktiskt. I och för sig blir jag fortfarande livrädd så fort hästen nyser till, men annars är jag rätt stabil...eller ja det beror ju på vad man jämför med. Så egentligen var det väl inte så dumt med de där skidorna för det är ju något jag faktiskt kan. På hästryggen känns det mer som man är ute och pryar. men det är ju rätt kul det med. 100 gånger ska man ha trillat av innan man får kalla sig ryttare säger tillförlitliga källor. Jag har inte trillat av nån gång ännu, så man har väl en bit att gå. Men å andra sidan har jag inte heller behövt utmana konstruktionen i de där sammetshjälmarna med skärm och i ärlighetens namn har jag nog ingen lust heller. Så nästa gång sitter jag nog i sadeln med huvet i en Cebe. Det är dax för Telis på nya lagg!

Inga kommentarer: