fredag 5 mars 2010

Äckligt

Pssst! Vill ni höra nåt äckligt? Byggaren kommer vilken dag som helst nu och ska stämpa upp taket som håller på att rasa och mura en ny vägg och såga av garaget till halva storleken. Så nu har vi fått börja röja undan i garaget. Och i garaget står allsköns bråte täckt av spindelväv och annan äcklig gojja. Så när man som bäst springer mellan garage och maskinhall och flyttar prylar tar jag upp en hel famn men lättmetallrör, tar ett djupt andetag och lyckas på nåt härligt sätt andas in en hel spindelväv med diverse flugor i. Fy faaaaan! Det fastnar i halsen, jag storknar, hostar, försöker kräkas. Men delar sitter kvar i halsen. Försöker skölja ner med vatten, men det sitter där det sitter. Måste ha nåt annat. Knäckebrödet är slut, allt bröd är slut. Öppnar en burk vita bönor och slevar i mig med sked direkt ur burken med förhoppning att spindelväven antingen slinker ner eller att det är så äckligt att jag spyr. men inget av det händer. Så nu sitter jag här dagen efter och tror att jag fortfarande känner några flugor som dinglar i smala trådar i halsen. Fy tusan!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilket obehagligt trauma!

Anonym sa...

Äckligt äckligt men varför bönor? Har ni ingen stark stark sprit hemma? /
Marie