söndag 30 augusti 2009

Helt enkelt genomslö

Var på grannens jättetrevliga 50-årsbjudning igår, så idag hade man förtjänat sovmorgon till klocklan åtta, sen tyckte 1½ åringen och mamman att det var hög tid att man skulle upp. "Och sitt nu inte och internetta hela dagen utan ut och jobba! Du har blivit så slö på sistone! Blogg hit och dit, det är ingen som läser det där! Ut och gräv nu!" Men då vet inte hon att grannen (grannen åt det andra hållet) berättade på kalaset igår att de läst just den här bloggen. Vad vet jag, kanske följer hela socknen med spänning när det här tokprojektet ska gå helt överstyr. Tycker jag är kul i så fall. Men nu ska jag inte sitta här och slöa utan gå ut och hedra vilodagen med att mura en vägg istället. En väldigt liten vägg som inte kräver så mycket av mig. En pytteliten vägg... med små små stenar... Slö!? Pyttsan! Jag är en Sundelöf, vi är gjorda av cement! Trevlig vilodag!

3 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Här är en utomsocknes som läser...

Och som hedrar vilodagen med lite trädgårdsarbete. Jag har en murgröna från yttre rymden som håller på att ta över hela trädgården och så sakteliga smyga in i huset. Men det ska vi bli två om!

Är vi månne släkt..? Du och jag, alltså. Inte murgrönan och jag.

Unknown sa...

hejhej!

jag laser ocksa, maste ju halla koll pa er :)

kram

Kristina J N sa...

Gjorda av cement? Bra! Jag har som trott att ni var mer... gjorda av gummi...? Sega som attan, kommer alltid igen (men kanske i oväntad riktning). ;-)
Tur att man får följa dina strapatser här och lära sig ett och annat!