torsdag 25 februari 2010

Brukar aldrig blir brukar ofta bruk



Kommer hem helt utsliten. Brukar aldrig vara det. Lägger mig direkt på sängen. Brukar aldrig göra det. Ser att takbjälken vid gaveln har vridit sig 15 grader. Den brukar aldrig göra det! Tittar igen. Ser att bjälken kavat 1½ cm ur sitt läge vid gavelhörnet. Satan! Sättning! Jag har skottat snö från taken hela vintern, men man hinner ju inte hur mycket som helst så jag har lågprioriterat garaget. Har liksom tänkt att det inte är hela världen om det trillar ihop, det är ju inte det bästa bygget i världen ändå. men det var innan jag visste att en av garagets takstolar tydligen vilar på husets gavelbjälklag. Så nu är man tillbaka där omständigheterna helt styr renoveringsprioriteringarna. Suck! Mysigt blir det i vilket fall. Eftersom vi inte vågar sova i sovrummet om hela skiten skulle rasa så campar vi nu hela familjen i det ofärdiga gästrummet. Sen kommer norrländska farmorn och farfarn på besök och ska hjälpa till att lägga golv i det rummet så då får vi campera tre generationer i allrummet. Lite som förr i tiden helt enkelt. Med den enda skillnaden att förr i tiden var nog vårt hus i bättre skick. Nu blir det en till sväng när halva huset får vila på stämp, medan vi murar nya ytterväggar. Och fort får det allt gå! Bilden visar hur det såg ut förra sommaren i andra änden av huset. Det är kul nästan jämt!

1 kommentar:

Anonym sa...

nääääää!!!!Önskar jag hade varit arbetslös murare fast ännu hellre trollkarl. Medkänsla o kramar fr tokfastern