fredag 5 februari 2010

Snö och Knän

Hur djup är snön på Ås till Ås leden kan man fundera på? Risken är att helgen kommer bli ett både tungt och blött äventyr. Jag har ett tak kvar att skotta, sedan bär det iväg med ryggan och Salamander. Från Timan till Christinehof tänkte vi oss på ett dygn. 36 km. En lagom luff på sommaren som kan bli en tuff luff om snön ligger knädjup. Appropå knän så har jag tappat skinnet över höger knäskål. Svidigt smärtsamt kan jag meddela. Dags att hitta en ny teknik för att lyfta och tömma snösläden som inte inbegriper höger knä. Och ändå har jag knäskydd! Vetitusan hur det gått till. Måste ha varit mycket snö. Freden i knäred slöts för övrigt i 20 januari 1613. Då var det också sjukt med snö och smålänningarna träffade skåningarna och kom överens om att det var dumt att kriga. (Varning för historierevisionism!) Jag och Salamander, min favoritsmålänning, hedrar passande Knäredsfreden med knäarbete i helgen. Kan meddela att den freden höll i 30 år, sen tyckte man att det var väl längesen man pucklat på varandra.

Inga kommentarer: