tisdag 23 februari 2010

Minsta boken om fjällvandring



Kusin Vitamin kommer på besök och har med sig årets höjdarpresenter: Minsta boken om fjällvandring och ett par längdskidor. Har sprungit skåneland runt efter ett par 90 cm längdskidor sista månaden men det har varit slut överallt. Då får man importera från ett ställe där det finns snö varje år så skidorna inte tar slut i butikerna bara för att snön råkar ligga kvar mer än tre dagar. Det är Gävle vi snackar om. Alla snöhåls moder. Minsta boken om fjällvandring kan jag varmt rekomendera. 2-åringen vill redan iväg och fjällvandra. Och det är tåg man ska åka dit. Och på vägen står älgarna och sjunger "Hur ska jag göra för att komma över järn-vägen, hur ska jag göra för att komma över diiiiiit!" Och jag är på. Blir sugen på att göra siluetten på Toulpagorni när jag böäddrar mig fram på Kungsleden.

Inga kommentarer: