tisdag 22 september 2009

Bad Mojo?

Gott att vara ja. Synd bara att man är inne i ett skov av bad mojo! Jag har ju upprört någon som inte kan låta bli att få sista ordet. 2-åringen vaknar och vill ha "elling" genast och på stört. Och med ska han så att han ser att det går rätt till. Så med honom på armen står jag på tå för att nå till vällingpulversburken. Jag når nästan, nästan, nästan men får bara tag i locket och hela den fulla burken far ut på golvet från 2 meters höjd. Pulver över hela golvet och hela trasmattan. En torrare variant av 2-åringens vällingeskapad häromveckan. Efter diverse sopövningar så känns det inte som hela världen längre och jag klär på mig för att gå till jobbet. I ett sista dumt försök att vara duktig tänker jag att jag bara ska skaka mattan i farten. Ett skak och hela jag och de rena kläderna är indränkta i vällingpulver. Kul! Roligt att nån har humor tänker jag där jag står och klipper med ögon i ett vitt ansikte som en annan Janos i tårtan.