tisdag 15 september 2009

Nektariner och ogräs





Patrick Swayze är död! Vem ska nu rädda Baby ur hörnet!? Jag blir helt förvirrad av nyheterna och springer fram och tillbaka och letar efter nycklarna medan lillkillen hoppar jämfota och ropar: "Dagis! Dagis!" Ingen tisdagsångest där inte! "De sitter väl i dörren" säger mamman. "Nej, jag tror att de ligger i arbetsbyxorna" säger jag och springer fram och tillbaka och letar efter arbetsbyxorna. "Vad är det som sitter i dörren då, älskling?" säger mamman. Hon säger "älskling" men hon menar egentligen "idiot". Jag tar nycklarna ur dörren och muttrar. Jag muttrar rätt mycket. Jag och 1½-åringen som kanske snart får kallas 2-åringen plockar nektariner. För matsäck är bra att ha när man ska till dagis. Inte minst för pappa eftersom det tar tid att ta sig in på dagis när man ska rensa bort allt ogräs mellan stenplattorna på väg in. Vilken härlig bild av livet han måste ha fått.

Inga kommentarer: