onsdag 16 september 2009

Sjukt koncentrerat!

Hörde på P1 att det blivit poppis bland studenter i USA att ta ADHD-medicinen Adderall för att kunna koncentera sig och sina studier. Sant! En kille hävdade att han kunde koncentrera sina studier till en dag innan tentan. Låter lite som mina studier på filosofen i Uppsala.... Såna däringa piller skulle man lägga vantarna på. Då fanns det några saker man skulle koncentrera. Först skulle jag koncentrera kontorsjobbande till max en dag i veckan så att det fans gott om tid till lek. Sen skulle jag koncentrera mina intressen. Gud så skönt att slippa ha tjugofem intressen som man aldrig har tillräckligt med tid till. Klättring, dykning, segling, ridning, hiking, skidåkning, läsning, historia, politik, vindrickande etc. Eftersom jag bara skulle jobba en dag så behöver jag inte koncentrera det till ett, men kanske två. Får fundera på vilka, men hur låter vindrickande och klättring tex? Appropå klättring, jag skulle genast koncentrera 6a registret en aning eftersom det verkar som alla klåpare som inte vet vad de ska gradera sin nytur till kallar det för 6a fast det lika gärna kan vara 5 eller 7- för den delen. Sen skulle jag koncentrera alla dåliga dagar till en riktigt rutten dag så att alla andra kan vara riktigt bra. Kan man koncentrera alla måndagar till en så vore ju det bra också. Jag skulle koncentrera allt gåsdun i världen till en liten overall så alla dumheter rinner av mig. Vad sägs om att koncentrera alla dumheter som sägs också? Kanske skulle jag koncentrera livets alla fallgropar till ett litet litet hål som går att spackla igen, så min son inte kan trilla i dem. Sist skulle jag koncentrera all harmoni i en liten låda, krypa ner och stänga locket. God morgon från harmonilådan!

2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Yes please! Fix it, and fix it for good!

Kristina J N sa...

Underbart! :-)