tisdag 8 september 2009

Milstolpe


Det känns nästan lite tomt nu. Efter 1 års arbete så är badrummet nu i princip klart. Igår fogade jag klinkret och kaklet. Vackert som en höstmorgon. Svårt att tänka sig när det såg ut så här i vintras. Visst har det tagit tid men det gör det när man har hjälp av en 1½-åring. En viss tillfredsställelse i att ha murat väggarna, putsat, målat, reglat tak, gipsat, spacklat, fällt in belysning, gjort ventilation, isolerat, våtspärrat, kaklat och fogat själv. Men vad ska man nu göra? Det är ju bara lite småpyssel kvar som att installera fläkt, dra ut ventilationen genom taket, dra vattenrör och bygga in badkaret...hmm.

2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Jag har en del projekt du är välkommen att hugga tag i om du är sysslolös.

:-)

Äventyrsdrömmaren sa...

Jo tack! Efter 15 minuter på kontorsjobbet har redan 4 personer påpekat att jag ser annorlunda ut idag. Kan det månne vara så att jag har rakat mig? Tänk vad ett litet badrum kan göra!