torsdag 29 oktober 2009

Återuppväckta drömmar



Jag har fått en ny fixering. Indianer tror ni, men det är det faktiskt inte. Indianer i all ära. Vem vill inte vara indian, men fixeringen gäller faktiskt en helt annan kontinent; Afrika. Var på middag hos J & G som nyss kommit hem från tre månader i Afrika. Sitter efter det mest och funderar på hur man kan korsa Europa och Afrika med bil och små barn. Kap till kap. Det kanske ändå går att göra? Lade det på hyllan när jag tog mig an det här lanbruksprojektet. Kör över Vombfältet. Solen går upp. Färgas röd över trädtopparna långt borta. Tunna dimbankar. Jag kisar och plötsligt kör jag över Serengeti. Får börja planera. Försöka sälja in det hemma. Kanske vänta på att barnen blir aningens större. Och ett tag till åka runt och kisa ute vid Vomb. Prova själva. Kisa är ett otroligt billigt och effektivt sätt att förverkliga sina drömmar. Fungerar för förflyttning i både tid och rum! Kisa så ser ni att fotot är taget utanför Veberöd.

Inga kommentarer: