torsdag 15 oktober 2009

Så börjar knoget igen


Semestern är slut. Tillbaka på gården. Det snöar. Kallt. Det är så jäkla kallt att jag bestämmer mig för att göra klart badkaret så jag kan ta ett varmt bad. Ni ska veta att man kan ta värmande bad i olika badkar. Lantliga mamman ville köpa ett badkar på tassar för 21000 kronor. Det finns liksom inte på min karta. Inte på hennes heller egentligen, men drömma kan man ju. 21000! Och då hade det inte ens några häftiga tillbehör som lyse, bubblor och andra knas-funktionaliteter. Men för 21000 borde man väl ändå få champagne ur kranen när man tappar upp kan man tycka. Nä, vår budget för badkar var 500 kronor. Hittade en BRF förening i Hörby som sålde 40 begagnade badkar för 1 krona styck. Betalade 40 spänn för att slippa ta med alla och tog ett. Reglar sidorna och bultar i väggen och så på med pärlspont för 300 kronor, spik i sponten för 25 kronor och bladgrön linoljefärg för femtilappen. Simsalabim! Ett jäkligt gött lantligt inbyggt badkar för 415 balubas. En god gärning för miljön dessutom. Jag är nöjd. Har några brädor som står och torkar som ska på imorgon, så ska ni få se slutresultatet också.

Inga kommentarer: