fredag 23 oktober 2009

Glöm det!

Glöm vad jag sa igår. Jävla skitfärg det där! Teorin var att man skulle kunna stryka en strykning linoljefärg på putsen så skulle det bli matt. Har läst att det ska funka i en massa gammal kulturhistoriasmörja. Dessutom sa Ottosson själv att det skulle funka. Det funkade inte kan jag säga. Det suger duktigt ojämnt. Man får väl ge det en vecka till och se, men har det inte sugit in nu så lär det nog härda på ytan och bli blankt. Trist.
--------------------------------------------------------------------------------
Varför ser det alltid ut som kriget i det här huset? Halva huset med utblåsta rum. Andra halvan med grejer tamef-n överallt men mest på golven. Små jäkla plasthundar som börjar sjunga när man trampar på dem. Legobitar som man själv börjar sjunga av när man trampar på dem, haklappar, traktorer, och de där små, små bilarna som rullar iväg med en när man ställer sig på dem. Ner i driftarsäcken bara, så kan ungen hämta skräpet i kavajhytten.
--------------------------------------------------------------------------------
Har packat in den nya Vaude-bärstolen i äventyrslagret efter att 2-åringen godkänt och hans docka provåkt lite. Hoppas på luftning till helgen om man nånsin får komma ut ur det här renoveringshålet.

1 kommentar:

Salamander sa...

kalkfärg eller limfärg på putsen är grejen! Tror jag... kanske. Bra att du provar lite innan jag ska ge mig på vardagsrummet i veckan och putsa upp (täta) och måla murstocken och göra det fint som få. åtminstone i fantasin, i verkligheten är det fortfarande kaos...

Bra klättrat ändå det blir ju nästan 7 toppar på 7 månader, som Sträng! :-)