söndag 8 november 2009

Fars dag

Så var fars dag slut. Som man sett fram emot den! En hel dag där ungen är ljuvlig och man blir servad 24 timmar i sträck. Bara ligga på soffan och svara ja eller nej. Vill du ha en whisky älskling? Ja. Vill du ha whiskyn före massagen? Nej. Jag tror ni fattar vad den dagen handlar om. Trodde jag också att jag hade gjort. Men det var innan jag visste att lantliga mamman trodde att fars dag var den dagen på året när fadern själv ansvarar för att ta hand om barnen. Som så ofta när vi tror olika saker tenderar det att bli som den ena av oss tror. Så förutom den timmen jag mokade rör så har jag stått med den ena armen i grytorna och på den andra har 2-åringen suttit. Man blir rejält trött av fars dag! Skönt att det är ett helt år till nästa. Ser fram emot mors dag däremot!

Inga kommentarer: