torsdag 12 november 2009

Skogning och spettning

Några resor med Apollo lär det hur som helst inte bli för nu är det november och det ska skogas. (Vilket jag tror betyder fällas träd om jag kan min skånska rätt) Jag ligger rätt bra till med buskröjningen som redan är avklarad på fårens vinterbete. Men sen ska det beskäras träd i trädraderna och tas hand om några rotvältor av bok som jag sett i skogen innan de ruttnar. Så jag kommer att ha att göra. I helgen packar jag spade och spett i bilen och åker till Småland. Nej, jag ska inte spetta loss Skåne från Sverige som man skulle kunna tro. Flugornas herre uppe i Gräsgärde ska däremot plöja en ny åker, men han har varken traktor eller plog, men många vänner. Däribland jag. Så vi ska gräva och spetta hela dan tills han kan sätta hackan i marken. Sen får han hacka och vi andra klimatkompensera för resan. Skål!

Inga kommentarer: