fredag 20 november 2009

Trevlig Helg!



Nu får det vara helg. Jag ska packa väskan och fara till Stockholm och studera hur man överlever livet i en flerbarnsfamilj. Familjen L är då ett bra studieobjekt. Oftast när man kommer dit brukar de nämligen förutom tre egna barn plus mig på besök se till att det finns minst en fyra fem personer till i den lilla lägenheten, tex farmor och farfar och farbror och faster och gärna några hundar dessutom. Över hela kaoset svävar deras kolugna attityd. Ska ta och lära mig… Tänkte dessutom hinna med att träffa Sergeant Amore och få mig ett par visdomsord till livs. I min ensamhet på flyget upp och ner tänkte jag planera framtida äventyr. Under tiden jag roar mig tänkte jag att elen skulle dra sig själv i det nya sovrummet hemma. Det vore trevligt. Äventyr ja. Elbrusplanerna rullar vidare, men vi funderar som bäst på om det ska skjutas ett år framåt. Det finns ju så många andra projekt som pockar på uppmärksamheten. Det kliar bland annat lite i fingrarna att dra upp till Keb i mars. Har ett litet hemligt oavslutat projekt där. Sist blev det till att vända. Har fått vända däruppe en hel del på sistone. Den ena dagen stod jag på short rope från Daniel sex meter längre upp med snö till midjan och hörde inte att han skrek på mig för vinden röt så infernaliskt. Han i sin tur såg inte mig för all snö och såg inte mina spår för de hade redan yrat igen. Vi höll knappt på att hitta ner från det där jäkla berget. Dagen efter stod jag igen i snö till midjan, men den här gången var det för att snön var så varm så hela bergssidan hade förvandlats till slush puppy. Det tog oss 3 timmar att ta oss trettio meter. Sen sket vi i alltihop, satte oss på baken och for utför bergssidan i ett rysligt tempo. Det som tog oss fem timmar upp tog sju och en halv minut ner. Och då hade hela Ladtjovagge smält så vi kunde inte skida ut heller. Det är i såna lägen det är jättebra med en extra snickers och telefonnummer till en kille med helikopter. Jäkla konstig plats det där! Och dit längtar han tillbaka.

Inga kommentarer: