fredag 6 november 2009

Nu börjar saker falla på plats

Nu börjar saker falla på plats och ett och annat går upp för en. Det har varit lite konstigt att gravida mamman haft så himla bra blodvärden, särskilt vad gäller järn fastän hon inte käkar järntabletter. Men efter den här hydroforhistorien börjar man ju fatta. Det är så mycket rost i botten av tanken att vattnet som tappas ur är rödbrunt. Gravida mamman har helt enkelt druckit upp hydroforen! Klart man får bra blodvärden då, både järn och zink i tillräckliga mängder! Men nu ska jag försöka sluta tjata om hydroforer. Kanske ska ta och börja tjata lite om Elbrus istället. Tänkte nämligen åka dit i sommar tillsammans med Robban. Det är hög tid att börja kika efter flyg och jag kan inte fatta att det ska vara så svårt att få tummen ur äschlet. Får väl försöka. Behöver hitta någon på plats i Kaukasus som kan hjälpa till en aning med att fixa tillstånd, transfers etc. Med en massa småungar rännande runt benen behöver man ju vara hemma och se till att de får käk i sig så de har starka ben att ränna runt på. Då kan man inte spendera massa extra dagar på att fixa tillstånda och käbbla med lokalpolis. Råd med mutor har jag inte heller. Nä, fort och fint ska det gå mellan flygplan och basecamp. Det är medelålderns melodi det. Så får man dessutom fler dagar på berget. Tycker jag är bra. Men det finns ju så mycket purister nu för tiden. Snart räknas väl hjälp med transfer som aid-klättring? Snart räknas väl ingen topp om man inte promenerat i stegjärnen hela vägen hemifrån. Men jag kan förstå. Jag harvarit purist själv en gång i tiden. När det kommer till klippa kan jag fortfarande anse att friktionsskor och flippflopps är fusk ibland. Skillnaden är att jag inte skulle drömma om att säga det högt.

Inga kommentarer: